امام جمعه شاهرود گفت: اکنون وقت ایستادگی و پایداری است و این نرمش قهرمانانه است که آمریکا را با قدرت اراده ملت ما تسلیم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود ترابی در گردهمایی هیئت عاشقان ولایت شجره طیبه صالحین بسیج سپاه شاهرود که با حضور 250 نفر از مسئولان و فرماندهان بسیج در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: در وصف این جلسه جای صحبت نیست؛ چرا که شبکه اجتماعی است که نگاه مقام معظم رهبری را به خود دوخته و تأکید کرده‌اند که این شبکه بالنده و اثربخش شود.

وی افزود: اگر نگاه اثربخش داشته باشیم، جلسه‌ای در این راه در شهرستان نداریم که اهداف انقلاب را تحقق و تحلیل کند و باید قیمت این جلسه را بدانیم و باید استفاده‌هایی متفاوت از این جلسه داشته باشیم.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: بالاترین کار ولایت این است که جهت‌گیری انقلابی  و حرکت بزرگی که مردم دارند را ارتقا و مواظبت کند.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) هدف را بالنده‌تر می‌کرد و ارتقا هدف می‌بخشید و در تعریف آقا از وظایف سپاه ارتقا روحیات انقلابی و جهت‌گیری‌های انقلاب است که وظیفه سپاه است.

ترابی با بیان اینکه که اگر شمشیر انقلاب تیزتر و برنده‌تر شد، معلوم می‌شود که عملکرد صحیح است، افزود: ما در عالی‌ترین رتبه کارمان این است که زمینه (نسبت یَد) ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: باید در جامعه ظرفیتی ایجاد کنیم به وسیله تبعیت و انسجام در تبعیت عاقلانه و عالمانه بودن که قدرت ولی افزوده شود و (نسبت یَد) پیدا کند.

امام جمعه شاهرود افزود: اختیارات همیشه بوده ولی چون برخی(نسبت یَد)نداشتند، نتوانستند خوب عمل کنند، باید آنقدر تسلیم باشیم که در برابر دستورات ولی مقاومت نکنیم.

وی با اشاره به دعای سمات گفت: ما در دعای سمات و در مقدمه آن تعبیری داریم که اگر در جمعه توفیق پیدا نکردی برای عبادت‌ها اما سعی کن که این دعا را نگاه کنی.

سرمربی نظام صالحین بسیج شهرستان شاهرود تأکید کرد: هجومی که به ماست هجوم به اراده ماست و با ضعیف شدن اراده، دارایی‌های ما هم به درد ما نمی‌خورد؛ موسی شاگردی خضر را می‌کرد، ولی چه کسی رسالت به دوشش بود؟ موسی چون او اولوالعزم بود.

ترابی افزود: امروز در دنیا نوبت اراده‌های برتر است و باید اول تمرین داشتن اراده‌های برتر را بکنیم.

وی تصریح کرد: اراده در دو مرحله تقویت می‌شود، اول تمرین و ریاضت و دوم توسل و همت؛ بالاترین توشه‌ای که ما را به خدا می‌رساند، عزم و اراده است یعنی اراده‌ای که محکم است.

امام جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: اراده‌های بزرگ است که ولی را (نسبت یَد) می‌دهد، ظرفیت تحمل مردم در مشکلات و سختی‌ها را دسته کم نگیرید و این قضیه اراده است که آمریکا را می‌شکند.

وی افزود: جهت‌ها با تحلیل صحیح است که مشخص می‌شوند و تحلیل باید تحلیل عقیدتی و صحیح باشد.

ترابی بیان کرد: خدا به اندازه کفر از غفلت در قرآن گفته و همین غفلت است که اراده را تضعیف می‌کند.

سرمربی نظام صالحین بسیج شهرستان شاهرود اظهار کرد: کسی که از حق ساکت است، شیطان لال است و روز قیامت به صورت شیطان لال محشور می‌شود.

امام جمعه شاهرود تأکید کرد: اراده‌ها و جهت‌گیری‌ها را دریابید؛ با تقوی کسی است که وقتی طائفی از شیطان به ایشان رسید، متذکر هستند و بعد بصیرت می‌یابند.

وی افزود: غفلت و تأثیرگذاری در اراده‌ها و نشانه‌ها هم ابزار دشمن است که امروز این هیئت باید با آن مقابله کند و بسیجی که دغدغه نداشته باشد، بسیجی نیست.

ترابی تأکید کرد: اکنون وقت ایستادگی و پایداری است و این دوران همین دوران ایستادگی و مقاومت است و نرمش قهرمانانه همان پنبه‌ای است که سر می بُرد(حریر تیز).






برچسب ها : تعلیم و تربیت بسیج  ,