بسیج بدنه فعال جامعه و سازنده تمدن بزرگ اسلامی در جهان است

خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه شاهرود گفت: به فرموده مقام معظم رهبری بسیج بدنه فعال جامعه است و این بدنه فعال باید در ساخت تمدن بزرگ اسلامی نقش سازندگی را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، عباس مطهری صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته بسیج که با حضور مسئولان ادارات و ارگان‏های نظامی و انتظامی در سالن جلسات فرمانداری شاهرود برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج و ایام عزاداری سالار شهیدان با اشاره به فرهنگ بسیج گفت: فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ ناب اسلام و عاشوراست و امام راحل با توجه به این فرهنگ های ناب و متعالی بسیج را تشکیل داد.

وی افزود: وقتی امام خمینی(ره) می‏ فرمایند «بسیج شجره طیبه است» این برگرفته از کلام خداوند در قرآن است که شجره طیبه سبب بسط و گسترش فرهنگ الهی و اسلامی در جهان می ‏شود.

فرمانده سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: بسیج مستضعفین است که به فضل خدا طاغوت و طاغوتیان را سرنگون می‏کند و حکومت صالحان را در سراسر گیتی برپا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اکنون ما در سی و چهارمین سال تأسیس بسیج هستیم و این نهال درخت تناوری شده است و محصول ‏های آن هم همین نسل جوان هستند که باعث پیشرفت و اقتدار علمی و عملی ما در جهان امروز شده ‏اند.

مطهری با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ بسیج را در جامعه ترویج و گسترش دهیم، افزود: امروز جامعه ما بیش از همیشه به فرهنگ بسیج که برگرفته از آموزه‏ های دینی و عاشورایی است نیاز دارد.

وی افزود: ایستادگی، ولایت‏پذیری، ایمان و اخلاص، ایثار و فداکاری، محبت، رحمت، معرفت و بصیرت، تربیت و توجه به دیگران و بسیاری دیگر از خصوصیات بسیج و بسیجیان مخلص این سرزمین است.

فرمانده سپاه شاهرود تأکید کرد: مقام معظم رهبری بسی را بدنه فعال جامعه عنوان می‏ کنند و این بدان معنی است که بسیج یعنی فرد فرد آحاد این جامعه که دلشان برای اسلام و انقلاب می‏تپد و از آن حراست و حفاظت می‏ کنند.

دبیر ستاد هفته بسیج شهرستان شاهرود با اشاره به برنامه ‏های اجرایی این هفته گفت: در این هفته به همت حوزه ‏ها و پایگاه های بسیج مساجد و محلات و اقشار مختلف بسیج برنامه‏ های متنوعی در سطح شهرستان اجرا می‏ شود که نیاز به همراهی و همکاری همه دستگاه ها در این زمینه است.

در این جلسه دستگاه ها و ارگان ها شهرستان در خصوص برنامه‏ های اجرایی خود سخنانی ایراد و تعدادی از برنامه ‏های شاخص شهرستان از جمله بیمارستان صحرایی شهید افتخاری، برنامه میقات صالحین و همایش اقتدار بسیج به همت دستگاه ‏ها و ارگان‏ های شهرستان اجرا خواهد شد.






برچسب ها : هفته بسیج  ,