تلاشگران اعتلای انقلاب اسلامی بسیجی هستند

خبرگزاری بسیج: امام جمعه شاهرود گفت: هرکه برای اعتلای این انقلاب اسلامی حرکت و تلاش می‏کند بسیجی است و لازم نیست اسم او رسماً در دفتر بسیج ثبت باشد و اجر خود را از خدا خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏ الاسلام و المسلمین محمود ترابی صبح امروز در دیدار فرماندهی و شورای مدیران سپاه شاهرود که در آستانه هفته بسیج مستضعفین و در دفتر وی برگزار شد، با گرامیداشت ایام ماه محرم و هفته بسیج گفت: امام راحل در سال 58 و تنها چند ماه از پیروی انقلاب فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد و با این کار انقلاب اسلامی را در مسیر اعتلا و پیشرفت در عین حفاظت از راهبردهای انقلاب اسلامی قرار داد.

وی افزود: اگر به سخنان امام راحل در مورد بسیج نگاه کنیم می بینیم امام بسیج و بسیجیان را به عنوان نیروهایی الهی و ارزشی معرفی و آنها را از سطح یک انسان معمولی بالاتر برده و به عنوان الگو و اسوه قرار داده ‏اند.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: ما در طول این مدت از انقلاب و تشکیل بسیج هم می‏بینیم که بسیجیان افرادی مخلص و با ایمان هستند که تا پای جان برای دفاع از ارزش‏ ها و مکتب الهی و اسلامی حرکت می‏ کنند و حتی جان با ارزش خود را نثار اسلام و میهن می‏ کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس به خوبی نشان داد که بسیج و فرهنگ متعالی آن که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است، چگونه بدون هیچ چشم داشتی و برای دفاع از انقلاب و اسلام وارد میدان می‏ شود و بسیاری شهید و جانباز و آزاده را تقدیم میهن و اسلامی می‏کند.

ترابی با اشاره به الگوهای بسیج و بسیجیان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری امام علی(ع) یکی از الگوهای بسیجیان است که تمام وجود نازنین ود را وقف اسلام و گسترش آن کرد و ما همه باید این امام را الگو قرار دهیم.

وی بیان کرد: مولا علی هم جاذبه داشت و هم دافعه هم عابد بود و هم مجاهد هم عالم بود و هم پارسا هم دلیر بود و هم شب زنده‏ دار هم عادل بود و هم بر ظالم و طاغوت می‏ خروشید و جانانه مقابله می‏کرد، می‏ ایستاد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی ما صحنه‏ های مختلف خدمت مردم را در جامعه دیده‏ ایم، گفت: در راهپیمایی در زمان انقلاب پیرزنی بود که کنار دکه تلفن ایستاده و دو ریالی به راهپیمایان می‏ داد که تلفن دارند برنند.

وی افزود: از او پرسیدیم برای چه این کار را می‏ کنی در جواب گفت تا کار مردمی که کار دارند و در راهپیمایی شرکت کرده ‏اند حل شود و رضای خدا را جلب کنم، بله این هم نوعی خدمت و این پیرزن هم بسیجی است.

ترابی اظهار کرد: هرکه برای اعتلای این انقلاب اسلامی حرکت و تلاش می‏ کند بسیجی است و لازم نیست اسم او رسماً در دفتر بسیج ثبت باشد و اجر خود را از خدا خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: بسیج برای حفظ دستاوردها و خدمت به جامعه و از خود مردم تشکیل شده است و این نیروی عظیم مردمی را امام راحل برای بقای انقلاب اسلامی تشکیل داد و ما امروز به این نهاد افتخار می‏ کنیم؛ بلکه دنیا نیز بدان افتخار و الگوی خود قرار داده است.

در این دیدار حجت‏الاسلام حسین قرغی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج هدف از این دیدار با کسب راهبرد برای حرکت در مسیر درست انقلاب عنوان کرد و گفت: ما امروز آمده ‏ایم تا از نماینده ولی فقیه در شهرستان شاهرود سرخط حرکت در مسیر انقلاب را فرا بگیریم و بدان عمل کنیم.

همچنین فرمانده سپاه شاهرود سرهنگ پاسدار عباس مطهری نیز گزارشی از عملکرد بسیج شهرستان ارائه نمود و در خصوص برنامه های اجرایی هفته بسیج و همکاری همه نهادها در برگزاری این برنامه‏ ها تأکید کرد و افزود: امیدواریم که بتوانیم بسیج و بسیجیان را که ستون‏ های خیمه اسلام مدافعان ولایت هستند را بیش از گذشته در صحنه‏ های انقلاب فعال و با نشاط ببینیم.






برچسب ها : هفته بسیج  ,