استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: ما باید از فرهنگ عاشورا و شیعه برای ترویج اسلام ناب در جهان اسلام و در کل دنیا بهره بگیریم و بدانیم که جهان تشنه فرهنگ عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏الاسلام محمدعلی حیدری در جمع عزادران حسینی مسجد رضوی شاهرود در سخنانی با اشاره به طائفه‏های پیروز در این دنیا و در آخرت اظهار کرد: تعدادی از گروه‏ها هستند که به فرموده قرآن از(مفلحون) و پیروزان هستند و امیدواریم ما هم از این گروه‏ها باشیم.

وی افزود: نخستین گروه عابدان و بندگان صالح خدا هستند که صبح و شام در رکوع و سجود و عبادت پروردگار جهانیان هستند و نمونه کامل یک انسان عابد و بنده هستند.

حیدری تصریح کرد: دومین گروه کسانی هستند که کارها و اعمال باارزش در این دنیا انجام می‏دهند و برای خود و جامعه مفید و سودمند هستند.

وی خاطرنشان کرد: گروه سوم کسانی هستند که تقوای الهی دارند و مراعات می‏کنند و ما باید این موضوع را جدی بگیریم و فروعات دین را که نمونه بارز تقوی الهی است دقیق انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه شاهرود بیان کرد: مجاهد فی سبیل الله یکی دیگر از گروه هایی است که از مفلحون هستند و که در راه خدا جهاد می‏کنند و برای رای خدا از همه چیز خود می‏گذرند.

وی با بیان اینکه حزب الله دیگر گروه پیروز است، گفت: خداوند حزب‏الله را از مفلحون نام برده است؛ چرا که تابع فرمان الهی هستند و در گروه خدا قرار دارند و همه کارهایشان برای رضای خدا هستند.

حیدری اظهار کرد: باید تلاش کنیم که ما هم جزء یکی از این گروه‏ها که به پیروزی در دنیا و آخرت دست پیدا کنیم و از مُفلحون هستند، باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در عصر حاضر بیش از گذشته نیاز به مکتب عاشورا و تعالیم انسان‏ساز آن داریم، گفت: متأسفانه دشمنان اسلام در تلاش هستند تا اسلام ناب را منحرف و اسلامی که خود مد نظرشان است و به گفته خودشان اسلام معاویه و یزیدی است را در جهان گسترش دهند.

حیدری تأکید کرد: آنها تلاش می‏کنند اسلام را دین وحشی‏گری، آدم‏کشی و  جنایات مختلف معرفی کنند و حال اینکه اصلاً اینگونه نیست و ما باید مراقب باشیم و تلاش کنیم اسلام ناب را ترویج دهیم.

استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: ما باید از فرهنگ عاشورا و شیعه برای ترویج اسلام ناب در جهان اسلام و در کل دنیا بهره بگیریم و بدانیم که جهان تشنه فرهنگ عاشوراست.






برچسب ها : محرم  ,