استاد حوزه علمیه مشهد مقدس گفت: نماز اول وقت حتی در اوج درگیری‏ها در ظهر عاشورا تأکید سالار شهیدان به ما در انجام این واجب الهی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏الاسلام جواد ابراهیمیان در گردهمایی عزادران حسینی در مهدیه باغزندان شاهرود در سخنانی با اشاره به توجه به درس‏های عاشورا اظهار کرد: ما اگر خود را شیعه امام علی(ع) و امام حسین(ع) می‏دانیم باید به سخنان آنها نیز توجه داشته باشیم و با توجه به سیره آنان رفتار کنیم.

وی افزود: اگر ما خود را شیعه می‏دانیم، باید به اصول و فرو دین توجه داشته باشیم و گرنه ما با کفار که هیچ دینی ندارند و بسیاری از اعمال را انجام می دهند تفاوتی نداریم.

ابراهیمیان تصریح کرد: توجه به نماز اول وقت و حجاب مهمترین موضوعاتی است که متأسفانه در جامعه ما کمرنگ شده است و این بسیار ناپسند و زشت است.

استاد حوزه علمیه مشهد خاطر نشان کرد: تأکید قرآن و روایات بر نماز بسیار زیاد است و اولین سؤال در روز قیامت از این موضوع بسیار مهم است که متأسفانه خیلی از ما بدان بی توجه هستیم.

وی با بیان اینکه نماز همانطور که قرآن می گویند«تنهی ان الفحشا و المنکر» است، تأکید کرد: توجه به نماز می‏تواند ما را از بسیاری از آلودگی‏ها حفظ کند و باعث سعادت ما گردد.

ابراهیمیان افزود: حجاب نیز برای بانوان همین تاثیر را خواهد داشت و سبب مصونیت جامعه و خانواده‏ها از بسیاری از خطرات و گناهان خواهد بود.

وی با اشاره به رسالت پیامبران و ائمه بر بندگی خدا گفت: رسالت همه پیامبران و اولیا خدا دعوت انسان‏ها به بندگی خدا و تعبد بوده است و باید به این موضوع مهم توجه کرد.

ابراهیمیان افزود: گناه مانند لجن متعفن و بدبوست و باید از آن برحذر بود همانطور که از نجاست و زشت‏هایی که می‏بینیم خود را پاک نگه می‏داریم.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس تصریح کرد: ما باید درس بندگی و عبودیت و توجه به فروعات دین را از امام حسین(ع) بیاموزیم و این شب‏ها تمرین ترک گناهان گذشته خود را کنیم که امام حسین(ع) خود کمک می‏کند و ما را پاک می‏گرداند.

وی تأکید کرد: شیعه علی(ع) توجه ویژه به اعمال و رفتار خود دارد و مراقب است که خدای ناکرده عملی انجام ندهد که موجب ناراحتی امام زمان(عج) را فراهم آورد و اسلام و شیعه را زیر سؤال ببرد.






برچسب ها : محرم  ,