استاد حوزه علمیه مشهد مقدس گفت: ما باید از کربلا و امام حسین(ع) و زینب کبری و اسرای درس رضا بگیریم که چگونه در آن شرایط آنها راضی به رضای خدا و تسلیم در برابر مشیت پروردگار بودند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام جواد ابراهیمیان در گردهمایی هیئت منتظران موعود پایگاه قدس حوز مقاومت خاتم الانبیا که با حضور بیش از 200 نفر در حسینیه شریعت شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به دو موضوع مهم در سعادت و شقاوت انسان‌ها اظهار کرد: اگر در زندگی دو موضوع را جدی بگیریم و در پی آنها باشیم سرمایه‌ای بزرگ برای خود اندوخته‌ایم و عمر خود را در دنیا هدر نداده‌ایم.

وی افزود: این دو موضوع و برنامه یاد خدا و یاد مرگ و قیامت است که متأسفانه امروز ما از آن در بسیار از مواقع غافل هستیم و فراموش می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس تصریح کرد: ما امکانات مختلف خداوند از جسم تا پیرامون خود را داریم اما آنها را هدر می‌دهیم و از آن بهره‌برداری لازم برای سعادت در دنیا و آخرت نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خدایی که ما را خلق کرده است، حتماً برای ما برنامه و هدفی داشته است، همانطور که ما هر چیزی که در دنیا می‌سازیم برای هدف و منظوری است و بی‌هدف چیزی را نمی‌کنیم.

ابراهیمیان بیان کرد: وقتی نهال و یا تخم گیاهی را دز زمین مناسب و با شرایط خوب کشت می‌کنیم، محصول خوب و مورد نظر را از آن برداشت می‌کنیم و لذت می‌بریم.

وی افزود: حال آیا انسان هم اگر شرایط محیطی مناسب و عالی داشته باشد، خوب رشد می‌کند؟جواب خیر است؛چرا که انسان مانند گیاه نیست و او قدرت درک و اختیار دارد و اگر بخواهد می‌تواند خوب باشد.

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: اگر انسان خودش نخواهد هر چند زمینه مناسب و فضا آماده باشد و همه تلاش کنند این انسان در مسیر قرار نمی‌گیرد؛ چرا که خودش نمی خواهد و برکس این موضوع نیز صادق است.

وی با تأکید بر اینکه دستورات الهی برای سعادت دنیا و آخرت و فردی و اجتماعی ماست، افزود: پیام خون امام حسین(ع) این است که متوجه خدا باشید و تلاش کنید و قیامت را هم در نظر بگیرد تا عمرتان ضایع نشود.

ابراهیمیان تصریح کرد: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند«خوشا به حال کسی که به یاد قیامت باشد و عمل کند برای حساب و قانع و راضی به رضای خدا باشد».

وی تأکید کرد: امروز متأسفانه ماهواره و وسایل ارتباط جمعی ما را از یاد خدا و قیامت غافل کرده است و همه بدبختی و بیچارگی جامعه و خانواده‌ها از این موضوع است که باید توجه کنیم و غافل نباشیم.

ابراهیمیان در ادامه گفت: بهترین گنج‌های دنیا قناعت است و به فرموده امام کاظم (ع) مثل دنیا مانند آب دریاست که هرچه بنوشی تشنه‌تر می‌شوی و خواهی مُرد و این یعنی قناعت باید در زندگی حاکم باشد.

استاد حوزه علمیه مشهد خاطرنشان کرد: قناعت کیمیای پرارزشی است که انسان را سیر می‌کند و چشم طمع او را از دنیا و مطاع آن کور کرده و یاد خدا و یاد قیامت را در دل او زنده نگه می‌داد.

وی با اشاره به مصائب حضرت زینب(س) بیان کرد: حضرت زینب(س) ام المصائب بود؛ اما راضی به رضای خدا و در مجلی یزید ملعون وقتی زخم زبان‌های یزید را شنید در جواب گفت «من در کربلا جز زیبایی چیزی ندیده‌ام».

ابراهیمیان اظهار کرد: ما باید از کربلا و امام حسین(ع) و زینب کبری(س) و اسرای درس رضا بگیریم که چگونه در آن شرایط آنها راضی به رضای خدا و تسلیم در برابر مشیت پروردگار بودند.

وی تأکید کرد: از صفات پر ارزش بندگان تسلیم و رضا در برابر پروردگار در هر شرایط و لحظه‌ای است.






برچسب ها : محرم  ,