استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: بسیاری از کسانی که در برابر امام حسین(ع) ایستادند، ایشان را دعوت به کوفه کرده بودند؛ اما بی‌بصیرتی و بی‌معرفتی و حب دنیا آنها را در خود اسیر کرد و امام زمان (عج) خود را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام محمدعلی حیدری در مراسم عزاداری هیئت منتظران موعود بسیج اصناف که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد رضوی شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه در قیامت از افراد سؤالاتی می‌شود، اظهار کرد: اولین سوالی که در قیامت از انسان‌ها می‌شود، این است که نعمت‌ها را چگونه شکرگذاری کرده‌اید و خداوند در این باره در آیه 8 سوره تکاثر تذکر داده است.

وی افزود: یکی از نعمت‌هایی که در روایات فراوان از آن نام برده شده است، نعمت ولایت و رهبری که از مصادیق نعمت است و در قیامت از آن سؤال خواهد شد و ما باید حتماً به این موضوع توجه و امام زمان خود را بشناسیم.

کارشناس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شاهرود تصریح کرد: دومین سؤالی که پرسیده می‌شود از اهل بیت(ع) و قرآن است که چگونه با آنها برخورد کرده‌ایم و آیا قدر آنها را شناخته‌ایم یا خیر.

حیدری با بیان اینکه سومین مورد سؤال از رفتار و کردار انسان است، بیان کرد: در سوره حجر آیات 92 و 93 به خوبی به این مورد اشاره شده و خداوند در قیامت از همه چیز ما سؤال خواهد کرد که چه انجام داده‌ایم و چرا.

وی خاطرنشان کرد: از اعضا و جوارح ما سؤال می‌شود و از پذیرش و یا عدم پذیرش پیغمبران و امامان که در آیه 130 سوراه انعام آمده از انسان‌ها سؤال خواهد شد.

استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح رد: از اینکه جوانی را چگونه گذرانده‌ای و کسب و درآمدت چگونه بوده سؤال می‌شود و خوشا به حال انسان‌هایی که بتوانند همه این سؤالات را به درستی جواب دهند و به بهشت خداود وارد شوند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع محرم الحرام اظهار کرد: در روز هفتم محرم آب را به دستور ابن زیاد که نامه‌ای به عمرسعد نوشته بود بستند و حرم حسینی را از آب محروم کردند.

وی تصریح کرد: ابن زیاد مردم کوفه را با مال و مقام وسوسه و در چنگال خود در آورد و حتی چون در آن زمان مسجدسازی مرسوم و نوعی افتخار و تبلیغ بود و اهمیت داشته بعضی از تأثیرگذاران کوفه را اینگونه فریب داد و با خود همراه کرد.

کارشناس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شاهرود با بیان اینکه باید مراقب خود باشیم و گرفتار دنیا نشویم، افزود: بسیاری از کسانی که در برابر امام حسین(ع) ایستادند، ایشان را دعوت به کوفه کرده بودند؛ اما بی‌بصیرتی و بی‌معرفتی و حب دنیا آنها را در خود اسیر کرد و امام زمان خود را به شهادت رساندند.






برچسب ها : محرم  ,