عاشورا مدرسه تربیتی فراتر از تاریخ است

خبرگزاری بسیج: کارشناس مذهبی شاهرود گفت: عاشورا مدرسه تربیتی بزرگ و آموزشگاه عظیمی است که هم فرا تاریخ است هم فرا جغرافیا و نه محدوده این مدرسه در سرزمین کربلاست و نه زمانش محدود به سال 61 هجری.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏الاسلام و المسلمین سیدحسین میربدیعی در جلسه هیئت منتظران موعود پایگاه مقاومت امام حسن عسکری(ع) حوزه علی ابن ابیطالب(ع) با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سنت پیامبر اکرم (ص) و هدف قیام ابا عبدالله الحسین(ع) است، گفت: کسانی که مدعی پایان عصر امر به معروف و نهی از منکر هستند در خیالات باطل به سر می‏برند.

وی افزود: به هیچ وجه نمی‌توانیم بگوییم که عصر آن گذشته است، مگر اینکه بگوییم عصر اسلام گذشته است

کارشناس مذهبی شاهرود با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم افزود: عاشورا مدرسه تربیتی بزرگ و آموزشگاه عظیمی است که هم فرا تاریخ است هم فرا جغرافیا و نه محدوده این مدرسه در سرزمین کربلاست و نه زمانش محدود به سال 61 هجری.

میربدیعی تصریح کرد: مدرسه بزرگ تربیتی که عضویت در آن هم شرط ندارد، فقط اراده و عزم می‏خواهد. هم گنهکار می‏پذیرد، هم مؤمن، هم جوان، هم نوجوان، هم پیر هم مرد و هم زن ولو مثل حر سابقه خدمت در حکومت ستمگر را داشته باشد ولو مثل آن جوان مسیحی سابقه دین و مذهب دیگری داشته باشد، هرکس مجذوب جاذبه این مکتب شود، سعادتمند می‏شود

وی در ادامه با اشاره به حالات و سخنان بزرگان در باب عزاداری در ایام محرم تصریح کرد که همه ما به عنوان شیعه و مرید آن حضرت باید مهمترین هدف این قیام را که امام حسین (ع) به خاطر آن خون خویش را فدا کرد، یعنی امر به معروف و نهی از منکر را در جمعه جاری سازیم.

جلسه هیئت منتظران موعود پایگاه امام حسن عسکری(ع) با حضوربسیجیان این پایگاه در مسجد سیدالشهداء(ع) برگزار شد.

2001/ع






برچسب ها : بسیج مساجد و محلات  ,