مساجد سنگر دفاع از حریم معارف الهی و شعائر اسلامی است 


خبرگزاری بسیج: استاد حوزه و دانشگاه مشهد گفت: مساجد سنگر دفاع از حریم معارف الهی و شعائر اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، آیت‌الله مصطفی اشرفی در جمع عزادران حسینی مسجد امام رضا(ع) شاهرود در سخنانی با تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان با بیان اهمیت شناخت معارف الهی اسلام  بیان کرد: معارف اسلامی به مانند روح است که در جسم شعائر دینی قرار دارد.

وی افزود: باید نسبت به ترویج و کسب معارف اسلامی توجه داشته باشیم و در کنار تعظیم شعائر دینی به کسب معارف الهی کوشش کنیم؛ چرا که توجه به معارف دین سبب زنده نگهداشتن شعائر دین خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد مقدس در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به  به نیکی به پدر و مادر گفت: تکریم و تجلیل پدر و مادر بعد از نماز در قرآن قرار دارد و این نشان از عظمت آن است و باید به این موضوع توجه داشت که سعادت ما در دنیا و آخرت در گرو رضایت والدین ماست.

اشرفی با بیان چند داستان قرآنی در بحث احترام به والدن تأکید کرد: ه رکه در این دنیا به جایی رسید از اطاعت و تکریم پدر و مادرش بود و ما باید توجه داشته باشیم، نماز ما بدون رضایت والدین مقبول نخواهد بود.

وی بیان کرد: ما باید در همه حال مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و توجه داشته باشیم که خداوند در صورتی از ما راضی است که واجبات را انجام دهیم و محرمات را ترک کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد با تأکید بر حضور در عزاداری ماه محرم گفت: در کنار عزاداری این ماه ما باید به گفتار و رفتار امام حسین(ع) توجه کنیم و بیاموزیم که هدف امام حسین(ع) از قیام چه بود.

اشرفی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم رهرو راستین امامان باشیم، باید زندگی آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و در مسیری گام برداریم که آنها گام برداشتند تا سعادتمند شویم.

2001/ع






برچسب ها : محرم  ,