شیعیان باید صبر را سرلوحه کار خود قرار دهند

خبرگزاری بسیج: استاد حوزه علمیه مشهد مقدس گفت: پوشاندن عیوب، مدارا با مردم و صبر در کارها سه ویژگی مهم امت پیامبر(ص) است که ما که شیعه خود را می دانیم باید این سه ویژگی را در خود تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام جواد ابراهیمیان امروز در مراسم عزاداری سالار شهیدان که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد رضوی شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت برهیز از دنیا برای رسیدن به تعالی و سعادت ابدی گفت: اگر انسان بتواند از دنیا و تمام لذایذ آن بگذرد به قرب الهی می‌رسد و سعادت خود در عالم باقی را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان حدیث از امام رضا(ع) افزود: امام رئوف در حدیثی می‌فرماید«مومن باید سه ویژگی مهم دارا اشد که یکی از صفات خداوند، دیگری از صفات پیامبر (ص) و سومی از صفات ائمه اطهار(ع) است».

استاد حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: اما صفتی که مؤمن باید داشته باشد و خدا نیز داراست، ستار العیوب بودن است که این صفت بسیار مهمی است و پروردگار عالم دارای این صفت بزرگ است و مؤمنین باید این صفت الهی را دارا باشند.

وی خاطرنشان کرد: پوشاندن عیوب دیگران سبب بزرگی و سعادت می‌شود و برملا کردن عیوب دیگران سبب پستی و خاری در دنیا و آخرت است و باید مراقب باشیم که پوشاننده عیوب باشیم تا خدا عیوب ما را بپوشاند.

ابراهیمیان با اشاره به صفت پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: صفتی که پیامبر اکرم(ص) داراست و ما نیز آن را داشته باشیم، مدارا با مردم و رفتار خوش با آنان است.

وی افزود: پیامبر ما از امت خود بسیار سختی کشید؛ اما همیشه با آنها مدارا می‌کرد و آنها را دعا و هرگز از خود نرنجاند و ما نیز که پیرو ایشان هستیم، باید این صفت پسندیده را داشته باشیم تا از مؤمنین باشیم.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس اظهار کرد: مدارا با مردم تأکید قرآن و روایات است و اگر ما با مردم مدارا کنیم، خدا نیز در آخرت با ما مدارا خواهد کرد و مشکلات و شدائد ما در آن دنیا کم خواهد بود.

وی با بیان ویژگی سوم مؤمنین از بیان امام رضا(ع) گفت: سومین ویژگی مؤمن که در ائمه هدی تجلی دارد، صبر و شکیبایی است و باید ما نیز صبر خود را تقویت کنیم؛ چرا که خداوند با صابران است.

ابراهیمیان تصریح کرد: صبر در تمام امر شیوه ائمه هدی بوده و هست و امام زمان (عج) بزرگترین صابران است که منتظر ظهور است و برای این امر خواستار دعا از همه مؤمنین و مؤمنات است.

وی تأکید کرد: پوشاندن عیوب، مدارا با مردم و صبر در کارها سه ویژگی مهم امت پیامبر(ص) است که ما که شیعه خود را می‌دانیم باید این سه ویژگی را در خود تقویت کنیم.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس با اشاره به نعمت ولایت نیز اظهار کرد: ما باید قدردان ولایت و این نعمت بزرگ باشیم؛ چرا که ولایت سبب ایستادگی و مقاومت ما در برابر دشمنان اسلام و مسلمین است.

وی افزود: امام حسین(ع) درس استقامت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را دادند و ما باید با پیروی از ایشان در این راه استوار و ثابت قدم باشیم و تابع امر ولایت باشیم.






برچسب ها : محرم  ,